1. Artikel defect ontvangen
Heb je een defect artikel ontvangen binnen de zichttermijn? Meld je klacht direct bij ons en we ruilen het defecte artikel direct om.

2. Artikelklacht melden
Klacht of defect binnen garantie
Meld je een artikelklacht, dan kijken we of de garantiebepalingen, zoals omschreven in de algemene voorwaarden, op jouw persoonlijke situatie van toepassing zijn.
Als de klacht gegrond is, komen alle kosten (inclusief verzendkosten) binnen de garantietermijn voor onze rekening.

Klacht of defect buiten garantie
Ook na afloop van de (fabrieks)garantietermijn kun je met een gegronde klacht bij ons terecht. Kun je redelijkerwijs verwachten dat een artikel na een bepaalde periode en bij normaal gebruik nog goed zou moeten functioneren en is het gebrek aan het product buiten jouw schuld om ontstaan, dan zullen wij het artikel (laten) repareren of vervangen. In alle gevallen bewaken wij de snelle afhandeling van de klacht.
Soms is het redelijk om een deel van de kosten zelf te betalen. Bijvoorbeeld als je het product een lange tijd op een normale manier hebt kunnen gebruiken en je dit door de reparatie langer kunt gebruiken. Of je hebt een product al lange tijd gebruikt en je krijgt een nieuw product. Als het redelijk is om een deel van de kosten door te berekenen, dan informeren we jou hier vooraf over.
Voor een snelle afhandeling vragen we je de factuur en artikelgegevens bij de hand te houden.

3. Garantieperiode
Heb je bij ons een artikel gekocht en gaat dit na een bepaalde tijd stuk? Wij volgen bij het afhandelen van artikelklachten uiteraard de wet en de algemene voorwaarden van de Stichting Webshop Keurmerk . De hieronder getoonde garantieregelingen gelden onverminderd de rechten die je als consument hebt op basis van de wet.

Ten minste 1 jaar garantie
Wij geven minimaal 1 jaar garantie op alle artikelen die je bij ons koopt.

Fabrieksgarantie
Wij geven standaard 1 jaar garantie op alle artikelen die je bij ons koopt. Fabrikanten bieden in veel gevallen een garantietermijn van meer dan een jaar, de zogenaamde fabrieksgarantie. De termijn en inhoud van deze fabrieksgarantie staan - indien van toepassing - in de gebruiksaanwijzing van het artikel.

4. Reparatiekosten
Binnen garantie
Als de klacht gegrond is, komen alle kosten voor het omruilen of laten repareren van artikelen (inclusief verzendkosten) binnen de garantietermijn voor rekening van ons.

Buiten garantie
Bij reparaties of ruilingen die buiten de garantie vallen, is het soms redelijk om (een deel van) de kosten zelf te betalen. Zijn er voor jou kosten verbonden aan het oplossen van je artikelklacht, dan informeren we jou hier vooraf over.

Gegronde klacht
De klacht is gegrond als deze niet veroorzaakt is door:

• beschadiging door opzet, of door nalatigheid;
• onoordeelkundig gebruik of nalatig onderhoud;
• normale slijtage en/of
• beschadiging door het niet of niet juist in acht nemen van de gebruiksaanwijzing.

5. Reparatieperiode
Vanaf het moment dat een te repareren artikel in behandeling is genomen bij de servicedienst (dit kan alleen als alle gegevens compleet zijn), trachten wij binnen een redelijke termijn dat je jouw artikel gerepareerd in huis hebt.
Als het artikel niet gerepareerd kan worden of als de reparatie bijvoorbeeld niet onder garantie uitgevoerd kan worden, informeren we jou binnen deze periode over de verdere afhandeling.